Välkommen till

Drottningholmskolan

Vi är en waldorfskola på natursköna Lovö som inspirerar våra elever till ett kreativt och livslångt lärande, med upptäckarlust, trygg, gemenskap och ett ekologiskt förhållningssätt.

Om skolan

Mauris blandit aliquet elit, eget tincidunt nibh pulvinar a. Vestibulum ante ipsum primis

Varför Drottningholmskolan?

Klasser

Om waldorf

Ansök till skolan

Kontakt

Om Drottningholms-skolan

Drottningholmskolan är en årskurs F – 6 skola, och drivs som en ideell förening där medlemmarna är alla föräldrar och alla som arbetar på skolan. Skolan är icke-vinstdrivande och allt ekonomiskt överskott går i sin helhet tillbaka till skolan. Skolans styrelse har det övergripande ansvaret för verksamheten, och består av medlemmar ur kollegiet och föräldrakretsen.

adress

Skolallén 3

179 93 Drottningholm

kansli@drottningholmskolan.se

08 -560 407 37

Våra ledord

Kunskap – Kreativitet – Gemenskap

Kreativitet

Vi arbetar praktiskt-estetiskt för att sätta kunskap i ett sammanhang och skapa lust, motivation och upplevelser. Det innebär bland annat att vi integrerar bild, form och musik och använder mycket rörelse, lek och rollspel i undervisningen.

Gemenskap

I vår lilla skola länner alla varandra och vårt arbetssätt främjar en god sammanhållnig. Lärarna har ett starkt engagemang för eleverna och skolan. Föräldrarna bidrar till elevernas skolmiljö på olika sätt, vilket skapar gemenskap och trygghet på skolan. Våra elever får förutsättningar att utvecklas personligt och socialt, så att de känner trygghet i att bana sina egna vägar i livet.

Kunskap

Bussfärd under ledning av skolpersonal från Brommaplan

Från och med HT-23 erbjuder vi bussfärd under ledning av skolpersonal från Brommaplan varje morgon. Tryggt och enkelt för hela familjen.

Varför är Drottningholmskolan bra?

Curabitur aliquet quam id dui posuere blandit

Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Donec velit neque, auctor sit amet aliquam vel, ullamcorper sit amet ligula. Sed porttitor lectus nibh. Nulla quis lorem ut libero malesuada feugiat. Curabitur aliquet

Cras ultricies ligula sed magna dictum porta.

Sed porttitor lectus nibh

Aliquam vel, ullamcorper sit amet ligula

Primis in faucibus orci luctus et ultrices

Fritids